Een 'volwassen' garderobe creëren: De Schoenen

18:53 Sara 0 Comments

















De laatste tijd ben ik steeds meer bezig om een 'volwassen' garderobe te creëren. Ik ben inmiddels 22 en bezig met afstuderen. Hierna ga ik dus de grote mensen wereld in en daar past een gedeelte van de kleding die ik nu in mijn kast heb hangen niet bij. Mijn dagelijks look bestaat nu voornamelijk uit een spijkerbroek met gaten, afgetrapte sneakers en een top waaronder beslist een nude bh gedragen moet worden. Moge het duidelijk zijn een look die niet zegt Business Professional.  Prima voor in mijn vrije tijd en om thuis mee rond te lopen, maar op een kantoor, voor een klaslokaal of als manager, nee.

Bij het creëren van een volwassen garderobe horen ook schoenen. Met mijn maat 42, soms zelfs 43, vind ik dat een moeilijk karwei.Zelf vind ik dat bij een volwassen garderobe een mooi stel pumps, mooie flats en enkellaarsjes (schoenen die dicht zijn) voor in de winter horen.  Mijn kleurenvoorkeur gaat uit naar zwart. Basic, netjes en makkelijk te combineren. In principe moet je er gewoon voor zorgen dat ze makkelijk te matchen zijn met je kleding of andere accessoires. Schoenen in een kleur kunnen natuurlijk ook prima, ook al vind ik het zelf wel fijn om een aantal zwarte basics te hebben. Zelf bouw ik het liefst vanuit daar mijn verdere collectie op. Dus na mijn basics een pump met een 'opvallendere' kleur zoals donkerrood of een pump met een print die ik leuk vind.


















In je vrije tijd kan en mag je natuurlijk dragen wat je wilt. Dus trek gerust die afgetrapte All Stars en Nikes aan. Dat doe ik ook. Toch heb ik soms in mijn vrije tijd ook gelegenheden die roepen om wat netter schoeisel. Denk hierbij aan een etentje, een date of gewoon afspreken met vriendinnen. Zelf kleed ik mij dan niet als een Business Professional, maar ik wil er wel verzorgd uitzien. Mooie flats of pumps zijn dan een uitkomst. En deze mogen best een opvallende kleur of een leuk patroon hebben. In de zomer zijn espadrilles en sandalen (met hak) een leuke optie. Ik zou wel wegblijven van de watermeloenen, ananassen en tropische bloemen prints. Kies bijvoorbeeld voor leren, kanten of effen espadrilles.

Belangrijk bij het creëren van een volwassen garderobe en schoenencollectie is om te kijken naar de houdbaarheid van het item dat je hebt gescoord. Wanneer je een paar schoenen voor 50 euro koopt maakt het niet zo veel uit wanneer je deze volgend jaar niet meer (zo vaak) aandoet. Koop je schoenen van 500 euro bedenk dan goed of je ze het geld echt waard vindt en of je ze niet na een tijdje al zat bent. *

*Bedragen afhankelijk per persoon, voor de één is 50 euro al een hele investering en voor de ander niet. Betrek dit bedrag op je eigen financiën en baseer daarop hoeveel je voor iets wil uitgeven.