Een 'volwassen' garderobe creëren: De broeken

07:00 Sara 0 Comments



Het liefste loop ik in mijn shaping jeans van de H&M rond die twee gaten heeft op de knieën. Ik heb geen broek die fijner zit. Toch is het niet de ideale jeans om aan te doen naar je werk. Zowel in de horeca waarin ik nu een bijbaantje heb als in mijn toekomstige beroep is het niet echt gepast. Ik ben en blijf een echt jeansmeisje. Dus in mijn volwassen garderobe komen ook zeker jeans. Zonder gaten voor mijn werkleven en nettere aangelegenheden en met gaten in mijn vrije tijd thuis.

Een must voor mij is dan ook een mooie, goed zittende jeans. Niet te strak waardoor je love handles erover heen hangen en niet te wijd/groot waardoor je de broek de hele tijd op moet hijsen. Zelf vind ik de shaping jeans van de H&M erg fijn zitten. Ze zijn net wat hoger dan de 'normale' jeans van tegenwoordig. Mijn persoonlijke kleurvoorkeur voor een nette jeans is donkerblauw. Zonder bleekvlekken, gaten en scheuren wel te verstaan.

Dan een basic die ook zeker niet mag ontbreken : een basic zwarte broek. De zwarte broek is makkelijk te combineren en het staat altijd netjes. Afhankelijk van je beroep/werk kan je kiezen uit verschillende stijlen zwarte broeken. Ik hou zelf het meest van skinny broeken dus die verdwijnt in mijn kast. Pantalons kunnen ook een hele fijne toevoeging zijn. Een tikkeltje netter en zakelijker dan de 'gewone' zwarte skinny broek.

Nu we de saaie basics onder controle hebben is het tijd om wat meer spanning op broekengebied toe te voegen. Hoe zakelijk de omgeving waarin je werkt ook is, een broek met een leuke print, coating of opvallendere kleur dan donkerblauw en zwart kleur mag wel toegevoegd worden hoor! En in je vrije tijd mag je natuurlijk gewoon dragen wat je zelf wilt. Dus kom maar op met die gekke broek.